Koester je CASH COWS, NIET je businessmodel…

Auteur: 

  • Mick Jagger – medeoprichter van The Rolling Stones
EDDIS
16/05/18

DE LESSEN van Sir MICK

Mick Jagger is bij velen alleen gekend als de excentrieke (rock)zanger van The Rolling Stones. Slechts weinigen weten dat de band zonder zijn zakelijke
en strategische inzichten
nooit 50 jaar had overleefd in de muziekwereld. Hij was en is zeker niet de beste zanger op het podia, maar of daar wel eens
ene betere zakenman op staat, valt nog te bezien.

Hier de 7 lessen van de CEO van ’s werelds meest succesvolle rockband. Wat kunnen we ervan leren?

  1. KOESTER JE CASH COWS, niet je businessmodel. In het geval van de Stones zijn dat de songs van Mick en Keith. Hoe zit dat bij u?
  2. CUT OUT ALL THE MIDDELMEN. De Stones verkochten toen al een deel van de producten rechtstreeks aan hun fans. Nu is het een hot item.
  3. ZAKEN VOORAL ZAKELIJK HOUDEN. Mick en Keith allang geen vrienden meer, maar blijven bij elkaar omdat ze een zakelijk verbond hebben.
  4. MANAGER – MAAR DAN EEN ECHTE. Hij gelooft niet zo in MBA’s maar in hard werken en onderweg veel leren.
  5. GRIJS PAK GEEN VEREISTE. Die uitspraak vereist ongetwijfeld géén uitleg.
  6. LUISTER NAAR JE KLANTEN, NIET NAAR DE MEDIA. Je hebt media nodig voor je bedrijf maar zij schrijven hun waarheid.
    Over Mick niet altijd de zijne.
  7. MERITOCRATISCH, ALS HET EVEN KAN. Mick gelooft in een wereld waarin iedereen gelijke kansen heeft, en die individuen
    de kans biedt sociaal en economisch te stijgen…

 

En laat ik er eentjes aan toevoegen… Wie zijn CASH COWS koestert krijgt en prachtige CASH FLOWS…

En laat dat nu een van de elementen zijn die erg belangrijk is bij het “verkoop klaar maken van je onderneming”.  De deelnemers van
gisteren, aan onze 4-daagse workshop/opleiding in Gent hebben het in ieder geval al even begrepen…

Uit het boek: Mick Jagger, manager /ondernemer, Flip Vuijsje

Aantal keer bekeken

847