Een klant die tevreden inhaakt, haakt niet af

Auteur: 

  • onbekend
EDDIS
12/05/06

Tien opkomende basisbehoeften

Psycholoog Jempi Moens, ex-Censydiam en nu aan het hoofd van zijn eigen bureau voor innovatieve marketing en strategische innovatie FreshForward in Hilversum, onderscheidt tien opkomende basisbehoeften bij de consument. Fresh Forward werkt internationaal voor foodbedrijven als Heineken en Wessanen en voor retailers als Ahold en Vendex/KBB. Hier volgt zijn mogelijks inspirerend lijstje voor merken en retailers.

(1) Mentale vrijheid: eigen keuzes kunnen maken.
(2) Kidness: het spel- en lol-element.
(3) Connecting & sharing: belevingen delen met anderen.
(4) Carpe diem: genieten van het alledaagse.
(5) Feminisatie: leren afgaan op je gevoel, intuïtie.
(6) Nieuwe gezondheid: genietend werken aan je gezondheid.
(7) Authenticiteit: behoefte aan het onderscheidende, eerlijke product.
(8) Gemak dient de mens: fun en convenience gaan samen.
(9) Nieuwe betrokkenheid: meer betrokkenheid bij wat je wil steunen.
(10) Experience: beleving is meer dan ooit ‘key’.
Info: www.freshforward.nl

Aantal keer bekeken

3598