Als je ERGENS voor GAAT, loop je het RISICO te verliezen. Als je NIET GAAT heb je al VERLOREN

Auteur: 

  • Barack Obama
EDDIS
16/09/15

Gisterenmorgen las ik in de tijd (zie grafiek) dat Belgen “5 ONLINE bestellingen per SECONDE doen”.  Gisteravond kreeg ik de nieuwsbrief van UNIZO-Limburg te lezen, met de titel  “(Digitaal) pad over rozen?”, een actueel voorwoord van  Bart Lodewyckx Directeur van Unizo-Limburg. (zie onderaan)

Al deze feiten én nog veel meer… hebben wij al eens grondig uiteengezet  in ons artikel „digitale transformatie live or die!“  Nog niet gelezen? Misschien toch eens doen? Het artikel is gericht naar de vele familiebedrijven toe
en bevat o.a. verschillende tips. Meer lezen? Click hier

Alvast heel veel succes.

 

(Digitaal) pad over rozen?

U heeft er wellicht ook al over gehoord of het zelf meegemaakt. Klanten die eerst komen kijken in uw zaak, om het vervolgens elders goedkoper online te bestellen. Er bestaat zelfs al een naam voor: ‘showrooming’. Kwalijk en ergerlijk. Maar gebeurt het wel zo vaak dat we kunnen spreken van een trend? Nee, zo blijkt. En alvast veel minder dan het omgekeerde. Namelijk ‘webrooming‘. Dat is eerst zoeken online om het vervolgens fysiek te gaan kopen.  Dat is wel een trend. En ze leert ons nog maar eens dat u maar best kan zijn waar uw klanten zijn. En dat is meer en meer op het internet.

Ps: Is het digitale pad altijd een pad over rozen?  Nee, want het vraagt een nieuwe aanpak, investeringen en keuzes. Met trial & error. Maar beter dat dan een doodlopend pad. Gelukkig zijn er heel wat goede partners op de markt die u vandaag de dag professioneel en goed op weg kunnen helpen.

 

Aantal keer bekeken

1936