Debt is one person's liability, but another person's asset

Auteur: 

  • Paul Krugman
EDDIS
13/11/12

10 straffe uitspraken van Kotler tijdens het seminarie.

  1. Het is zelfmoord om alle marketing budgeten in “digitale media” te stoppen. Marketing hoort een verhaal van “en /en” te zijn, met een goede “blending” van klassieke reclamemedia.
  2. Het is duidelijk dat men nog aan het experimenteren is met de (nieuwe) sociale media en dit met vallen en opstaan.
  3. In de toekomst zijn er – en dit is een “tijdbom” zo voorspeld Kotler – geen retailers meer. De kleinhandel zal verdwijnen. Meer en meer zal gekocht worden via internet.  Dit zal grote gevolgen hebben voor de werkgelegenheid.
  4. Van wie moet een WallMarkt bv. schrik hebben à van een bedrijf zoals Amazon.
  5. Marketing moet behoefte creëren, zodat mensen “het” nodig hebben en dit zonder verkopers. Heeft Apple verkopers?
  6. “Innovatie en marketing” zijn gigantisch belangrijk.
    . Ingenieurs zouden de experten moeten zijn, van wat mogelijk is
    . Marketeers zouden de experten moeten zijn van wat de  “waarde creatie” betreft.
  7. CMO (Chef Marketing officer) zou een CCO (Chef customer officer) moeten zijn / worden.
  8. Wat is de impact van marketing op de “happines” van  mensen?    
  9. De rol van de marketeer zal erg veranderen. De rol van een marketingmanager moet vooral de stem van de consument laten doorklinken in het beleid van de onderneming
  10. Marketing 4.0 is een holistische marketing waarbinnen alle stakeholders geïntegreerd zijn en waar de marketing en het bedrijf zich ontwikkeld als een heus Ecosysteem.

Aantal keer bekeken

1378