Het goede is de vijand van het geweldige

Auteur: 

  • Jim Collins
EDDIS
25/11/05

‘Het goede is de vijand van het geweldige’ zo begint Jim Collins in zijn nog al (Amerikaans) boek GOOD to GREAT dat momenteel door TIJD managementboek tot het beste managementboek van het jaar is verkozen. Of een bedrijf goed of geweldig is wordt grotendeels bepaald door het leiderschap van de topmanager. (…waar heb ik dit nog al gehoord). Waarom maken sommige bedrijven een sprong vooruit … en andere niet?  Dit is de vraag die Managementgoeroe Jim Collins na 5 jaar onderzoek tracht op te lossen in zijn boek.  Misschien toch even dit meegeven… groot was de verbasing van het onderzoeksteam toen men ont-dekte welke type van leider er dan wel voor kon zorgen dat het bedrijf geweldig werd. Het bleken helemaal géén extravagante leiders, maar veeleerder bescheiden, rustige en bijna verlegen leiders, zei het met een sterke professionele wil te zijn..  Eenvoudig en simpel gezegd…  Zogenaamd goed bezig zijn is niet voldoende, geweldig bezig zijn is (veel) beter…

Aantal keer bekeken

1279